donderdag 2 april 2020

Ingezonden werkjes rond thema geluk

Bram weet dat dit voorwerp veel over hem zou kunnen vertellen, als het zou kunnen praten:



Hij legde ook een geblinddoekt parcours af:


Alessandro koos voor de volgende opdrachten:




Elena stuurde ons nog een paar leuke foto's:

Welk voorwerp in je huis zou veel over jou kunnen vertellen als het zou kunnen spreken?


Verzin een slogan die bij jou past. Schrijf of teken de slogan op een vel papier. 


Ze deed ook nog een aantal zaken geblinddoekt.

Alexine heeft een kleine marathon-oefening gemaakt 😲:


Mensen die hun omgeving goed observeren en waarderen zijn gelukkiger.



Noem minstens 3 eigenschappen die je gemeenschappelijk hebt met je ouders.
- mama: ongeduldig, humor en zorgend.
                                 - papa: vergeetachtig, dikke haarstructuur, en dezelfde mond.

   Noem minstens 10 dingen die je echt mooi vindt aan deze wereld.


-       De dieren

-    De oerknal

-    Dat ik leef

-    Dat er een baby in de mama kan groeien.

-    Dat een mama zelf melk kan aanmaken
-    De zeeën
-    Alle dingen die wij weten over de wereld
-    De zwaarte kracht
-    Dat de natuur voor alles zorgt : zuurstof, eten, warmte, energie, water, ….
-    Liefde
Daarom snap ik het niet dat sommige mensen de wereld verpesten zoals: vervuiling, racisme, oorlog ….

Maak het 3 minuten heel stil. Wat heb je gehoord, gezien, gevoeld?

De vogeltjes die fluiten
-       En hoe mooi de natuur is

Mensen met een open houding en oog voor het grotere geheel zijn gelukkiger.

Denk aan een moment waarop je iemand iets goeds zag doen voor iemand anders. Wat zag je? Hoe voelde jij je?  

 Binnen ons gezin zijn we gaan helpen in bij de daklozenorganisatie. Samen met andere mensen hebben we voor hun gekookt en cadeautjes uitgedeeld . ik voelde me gelukkig en vereerd omdat we die mensen konden helpen .

Wanneer deed je voor het laatst iets voor de eerste keer? Noteer wat je precies deed en hoe je je voelde. 

Ik ben voor de eerste keer verhuisd. Ik heb helpen sorteren, weggeven, spullen in de dozen stoppen en, tot slot, met een rolkarretje de spullen naar de nieuwe locatie gebracht. Ik vond het wel een leuk gevoel omdat ik het nog nooit had gedaan.

Naar welke momenten in het verleden of in de toekomst zou je graag een tijdreis maken? Wat trekt je daarin aan? Noem minstens 3 verschillen en 3 gelijkenissen tussen dat moment en vandaag. 

Ik zou naar de toekomst gaan om te kijken wat er allemaal veranderd is
In mijn verbeelding vliegen de auto’s, werken er robots in de plaats van mensen en een handlezer aan de muur en in een micro moet je zeggen wat je wilt eten en het komt binnen de 5 sec uit de muur.

Voor welke dingen in je leven ben je dankbaar? 


Luan koos voor deze 2 opdrachtjes:

Welk voorwerp in je huis zou veel over jou kunnen vertellen als het zou kunnen spreken?


Schrijf de namen van 3 vrienden of familieleden op een kaartje. Teken of schrijf minstens 3 eigenschappen die je in hen bewondert (iets waar ze heel erg goed in zijn).



Vince stuurde dit berichtje:

Vraag aan 2 mensen om jezelf in 5  woorden te omschrijven

Mijn mama: Lastig, lang, lief, big foot en 'mamasleppe'
Mijn stiefzus:  Koppig, grappig, raar, lang, cool

Moest je plots opstaan en iets nieuws kunnen, wat zou het zijn?

Alles sneller kunnen doen, bv. huiswerk

Alessandro koos ook voor de opdracht: vraag aan 2 mensen om jou in 5 woorden te omschrijven.




Elena knutselde deze mooie werkjes buiten i.p.v. binnen!






Alexine 



Lars deed heel wat opdrachtjes, waaronder een kamp bouwen:







Lucas maakte enkele mooie tekeningen en heeft een negatieve gedachte verscheurd:







Elias heeft tulpen gebracht naar de buren en schreef deze lieve brief voor zijn oma en Dirk:

Liefste oma en Dirk
Ik heb samen met mama tulpen gaan brengen aan een paar buren .En ze vonden het heel leuk 😉
Ik heb al veel kunnen praten en lachen met mijn vriendjes van de klas, via ‘Zoom’,  mijn juffrouw heeft ons dat geleerd 😊
Ik ben beste vrienden met onze lieve hond😊.
Ik ga veel met haar gaan wandelen.
Ik heb al  geknutseld voor school ik heb drie smiley’s gemaakt en ik heb de eerste prijs voor creativiteit gekregen 😊
Hopelijk is dit stoute corona virus snel weer weg !!!
Want we missen jullie xxx

Je lieve kapoen,


Elias Dewyn  xxx







Bram heeft voor jullie een mopje klaar:

Louis en Jef twee vrienden uit het gekkenhuis lopen langs de vijver van het gesticht.Plots springt Louis (die niet kan zwemmen) in het water...Jef springt hem onmiddellijk achterna om hem te redden van de verdrinkingsdood.Een paar uur later roept de directeur Jef tot bij hem.Hij zegt: "Jef, ik heb goed nieuws maar ook slecht nieuws!Door die moedige daad vind ik dat je voldoende gezond verstand hebt en dat je niet meer moet blijven in het gekkenhuis.Het slechte nieuws is dat Louis zich nu heeft opgehangen in zijn badkamer!Wel nee zegt Jef, ik heb hem daar gehangen om te drogen!!!"

hahahahahahahaha


Als tweede opdracht schrijft Bram een mooie boodschap over zijn vriend Bent:

Bent was een nieuw kindje in de voetbal nu bijna 3 jaar geleden.
Eerst dacht ik dat Bent niet leuk was maar toen begon ik te praten met hem
en nu is hij mijn beste vriend.
We wonen zelfs in dezelfde straat, dat wist ik niet eens!
Nu blijven we regelmatig eens bij elkaar slapen en spelen, dat vind ik super tof!
zie toegevoegde foto
Groetjes Bram




Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Opdracht wetenschaap Quiz 2 L5

 Nadat jullie het  Filmpje bekeken hebben, kunnen jullie hier ook de quiz maken! Quiz Wetenschaap   2